Obchodné podmienky

 

Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok

obchodnej spoločnosti Lutiko, s.r.o.

Základné informácie a definície

 1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi
 zmluvnými stranami kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim (Dodávateľom)
 a Kupujúcim (Odberateľom, prípadne Spotrebiteľom) na kúpu tovaru prostredníctvom
 internetového obchodu Predávajúceho prevádzkovaného na webovej stránke
 www.lutiko.sk . Zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa spravujú
 právnym poriadkom Slovenskej republiky.


2. Predávajúci je obchodná spoločnosť Lutiko, s.r.o., so sídlom 065 45 Plavnica 437,
IČO: 52 580 806, DIČ: 2121072316, IČ DPH: SK2121072316, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo 38806/P.
Predávajúci je zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu www.lutiko.sk .

3. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa registruje prostredníctvom
internetového obchodu Predávajúceho alebo si prostredníctvom neho objedná tovar.

4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

5. Spotrebiteľskou zmluvou kúpna zmluva, ak sú zmluvnými stranami Predávajúci
a Spotrebiteľ.

6. Odberateľom rozumie osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na
základe živnostenského oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než
živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo fyzická osoba, ktorá
vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného
predpisu.

7. Kupujúci týmto berie na vedomie, že ak v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo
(IČO), platia pre neho pravidlá uvedené v týchto VOP pre Odberateľov.

8. Ak je Kupujúcim Spotrebiteľ, právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia
príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník v znení
neskorších predpisov, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ďalšími
právnymi predpismi garantujúcimi zvýšenú ochranu spotrebiteľa na území Slovenskej
republiky.

9. Ak Kupujúcim nie je Spotrebiteľ, právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadi
príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších predpisov.

10. Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj,
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1.

11. Internetový obchod je online platforma dostupná na www.lutiko.sk, prostredníctvom
ktorej Predávajúci poskytuje služby a zároveň táto platforma umožňuje Kupujúcemu
uzatvoriť kúpnu zmluvu s Predávajúcim.


12. Kúpna zmluva je kúpna zmluva uzatvorená v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa alebo zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov, uzatvorená na diaľku medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktorej obsah tvorí
objednávka a podmienky, a na ktorú sa vzťahujú Pravidlá ochrany osobných údajov.

13. Objednávka je Kupujúcim predložená ponuka Predávajúcemu, ktorá prezentuje vôľu
Kupujúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu.

14. Objednávkový formulár je elektronický formulár zverejnený na www.lutiko.sk , ktorý
obsahuje polia pre vyplnenie údajov o kupujúcom, vrátane jeho osobných údajov.

15. Aktuálna ponuka tovaru je ponuka tovaru zverejnená na internetovej stránke
www.lutiko.sk , ktorá obsahuje najmä textové označenie tovaru a informáciu
o aktuálnej cene, ktorá je garantovaná výhradne pri kúpe tovaru cez internet. Zmeny
aktuálnej ponuky tovaru sú účinné od momentu ich zverejnenia na internetovej stránke
www.lutiko.sk .

16. Tovar je nábytok a jeho doplnky, svietidlá.

17. Spotrebiteľ plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-
shopu, e-mailu a telefonickú komunikáciu.

 Objednávka a uzavretie zmluvy

 

1. Používaním internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva
Kupujúci súhlas s týmito obchodnými podmienkami. Neoddeliteľnou súčasťou týchto
VOP je reklamačný poriadok, s ustanoveniami ktorého Kupujúci vyjadruje svoj súhlas
a prehlasuje, že sa s ním oboznámil v celom rozsahu, a to ešte pred uzatvorením
kúpnej zmluvy.

2. Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu môžu realizovať fyzické a právnické osoby
bez ohľadu na ich právnu formu.

3. Na e-shope www.lutiko.sk je uvedený zoznam tovarov, ktoré predávajúci ponúka na
predaj. Kupujúci berie na vedomie, že so zreteľom na spôsob zobrazenia tovaru vo
webovom rozhraní internetového obchodu môže byť v prípade tovaru daná mierna
rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích
zariadeniach.

4. Kupujúci vytvorí objednávku prostredníctvom e-shopu www.lutiko.sk vyplnením
objednávacieho formulára. Predávajúci riadne vyplnenú objednávku Kupujúcemu
elektronicky potvrdí.

5. Objednávka sa považuje za riadne vyplnenú, ak obsahuje nasledovné náležitosti:
- identifikačné údaje Kupujúceho, t. j. meno a priezvisko, presná a úplná adresa, e-
mail a telefónne číslo, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ resp. obchodné meno, sídlo,
IČO, DIČ, IČ DPH, e-mail a telefónne číslo, ak je Kupujúcim Odberateľ,
- jednoznačné určenie predmetu plnenia, t. j. referenčné číslo tovaru, presný názov
tovaru a jeho špecifické vlastnosti, cenu tovaru za 1 kus, cenu tovaru spolu,
množstvo tovaru (počet objednaných kusov),
- presné miesto dodania tovaru,
- identifikačné údaje osoby, ktorá prevezme tovar, t. j. meno a priezvisko, presná a
úplná adresa, e-mail a telefónne číslo, v prípade, že tieto nie sú zhodné s údajmi
Kupujúceho.

6. Objednávka taktiež obsahuje vyhlásenie Kupujúceho o tom, že sa oboznámil s 
obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom Predávajúceho, ktoré tvoria
neoddeliteľnú súčasť Kúpnej zmluvy a plne s nimi súhlasí, ďalej vyhlásenie o tom, že
Kupujúci bol poučený o možnosti odstúpiť od Kúpnej zmluvy prostredníctvom
elektronického formulára „Odstúpenie od Kúpnej zmluvy“ zverejneného na
www.lutiko.sk , súhlas so spracovaním osobných údajov v súlade so zákonom č.
428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov pre interné účely spoločnosti Predávajúceho
a vyhlásenie o pravdivosti ním uvedených údajov.

7. Takto vytvorená objednávka sa považuje záväznú a je v súlade so zákonom o ochrane
spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien
a predpisov.

8. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Kupujúcemu alebo tretím osobám v
dôsledku poskytnutia nesprávnych a/alebo nepravdivých údajov zo strany Kupujúceho
v objednávke na kúpu tovaru.

9. Uzatvorením kúpnej zmluvy vzniká Predávajúcemu záväzok dodať Kupujúcemu tovar
na určené miesto dodania v dohodnutom množstve, cene, kvalite a termíne a
Kupujúcemu vzniká záväzok tovar v mieste jeho dodania v dohodnutom čase prevziať
a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.

10. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.

11. Zmena objednávky po uzatvorení kúpnej zmluvy je možná len po vzájomnej dohode
medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

12. V prípade, ak Predávajúci nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku
zrušiť. Ak Kupujúci vykonal platbu za tovar, ktorý nie je možné zo strany Kupujúceho
dodať, Predávajúci ju zašle Kupujúcemu späť bankovým prevodom.

Kúpna cena a platobné podmienky

 

1. Kúpna cena je cena uvedená v e-shope pri tovare v čase uskutočnenia objednávky,
v objednávke a v potvrdení objednávky a je stanovená v mene EURO. Takto
stanovená kúpna cena sa považuje za oboma stranami odsúhlasenú kúpnu cenu
a Predávajúci nie je po potvrdení objednávky oprávnený ju meniť.

2. Všetky ceny uvádzané Predávajúcim sú zmluvnými cenami, sú konečné, vrátane DPH.

3. Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené v nákupnom košíku ešte
pred dokončením objednávky, kde sa Kupujúcemu zobrazí konečná hodnota tovaru
s DPH a náklady na doručenie tovaru s DPH.

4. Tovar je možné vyzdvihnúť si osobne na predajni Predávajúceho. Tovar je na adresu
doručenia doručovaný spoločnosťou Predávajúceho. Cena doručenia je 29 eur s DPH
pre celé územie Slovenskej republiky, cena doručenia na adresu v Českej republike je
50,- EUR s DPH a cena doručenia na adresu v Rakúsku je 60,- EUR s DPH. V prípade
voľby dopravy spoločnosťou Predávajúceho, Predávajúci tovar doručuje na zadanú
adresu, ktorú zadal Kupujúci pred dom/bytový dom, pokiaľ je prístup k nemu po
spevnenej komunikácii a nie je obmedzený zákazom vjazdu pre daný typ vozidla.


5. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene ani
v nákladoch na doručenie tovaru, Predávajúci nie je povinný tieto služby Kupujúcemu
poskytnúť.

6. Kúpnu cenu za tovar a náklady na doručenie je Kupujúci povinný uhradiť jedným
z nasledujúcich spôsobov:
- bezhotovostne platobnou kartou pri objednávke,
- prevodom na bankový účet Predávajúceho IBAN: SK70 0200 0000 0041 7420 7253,
- dobierkou,
- prostredníctvom Apple Pay,
- prostredníctvom Shoptet Pay.

Skip Pay: Využitím služby súhlasíte s obchodnými podmienkami Skip Pay. Viac o spracúvaní osobných údajov tu. Všetky informácie dostupné na webe Skip Pay.

7. Zvolený spôsob zaplatenia Kúpnej ceny je po uskutočnení objednávky možné meniť
iba so súhlasom Predávajúceho.

8. Kúpna zmluva je uzatvorená s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak Kupujúci
neuhradí Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v lehote 15 dní od výzvy
Predávajúceho na prevzatie tovaru, zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si
vrátia alebo iným vhodným spôsobom nahradia prijaté plnenia a Predávajúci
nadobúda právo voľne disponovať s objednaným tovarom.

9. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu a v prípade, že v jeho
prípade nedôjde k osobnému odberu tovaru, tak kúpnu cenu vrátane nákladov na
doručenie tovaru. V prípade, ak kupujúci nezaplatí Predávajúcemu celú kúpnu cenu do
momentu dodania tovaru na miesto a zmluvné strany si nedohodli zaplatenie kúpnej
ceny v splátkach, Predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru Kupujúcemu.

Dodacie podmienky

 

1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare
na internetovej stránke e-shopu. Informácie o dostupnosti tovaru a predpokladanom
čase dodania majú iba informačný charakter. Po dokončení objednávky Predávajúci
bude kontaktovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu alebo formou sms-správy
o predpokladanom čase prijatia tovaru.

2. Ak sa Predávajúci a Kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, Predávajúci je povinný
dodať vec Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 60 dní odo dňa uzavretia kúpnej
zmluvy.

3. Ak ide o objednávku viacerých tovarov s rôznymi dodacími lehotami, tak sa
automaticky berie v úvahu dlhšia z lehôt. Na žiadosť Kupujúceho je možné jednotlivé
tovary doručiť v stanovených dodacích lehotách tovarov, po predchádzajúcom súhlase
Predávajúceho. Kupujúci je však pri takomto spôsobe dodania tovaru hradiť náklady
na doručenie zvlášť.

4. Spolu s tovarom je Kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod na použitie
ako i ostatné dokumenty k tovaru (údaje o spôsobe použitia, montáže, údržby tovaru,
nebezpečenstve z nesprávneho použitia, podmienkach uchovávania a skladovania).


5. Miestom dodania je adresa, ktorú Kupujúci uviedol v objednávke ako miesto dodania
a Predávajúci ju ako miesto dodania potvrdil.

6. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho
zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo
iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru. Kupujúci je povinný prevziať tovar v
časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť
tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred
doručovaním tovaru.

7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v stanovenom
časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby
tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru.
Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu
kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom
doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie
tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

8. V prípade, ak v Kupujúci nezabezpečí prevzatie tovaru na stanovenom mieste
a v stanovenom čase alebo v prípade, ak Kupujúci bez predchádzajúceho písomného
odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí
časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú
škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na
miesto.

9. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po
doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady
tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp.
chýba objednaný tovar), je zástupca Predávajúceho povinný umožniť Kupujúcemu
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca
predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu
môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť
doručenie tovaru s vadou a následne v súlade s týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami uplatniť reklamáciu vád tovaru u Predávajúceho alebo na to určenej
osoby. V prípade, ak Kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne
vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.

10. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru Predávajúcim, v súlade s týmito
obchodnými podmienkami odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť
Kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia
od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený
kupujúcim, alebo spôsobom podľa dohody medzi Kupujúcim a Predávajúcim.

11. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej Kúpnej ceny
za tovar. Zodpovednosť za škody spôsobené na tovare prechádza na Kupujúceho
v momente, keď prevezme tovar od Predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, tak
v momente, keď mu je Predávajúcim umožnené nakladať s tovarom.

 

Reklamačný poriadok

 

1. Predávajúci zodpovedá za to, že dodávaný tovar má požadovanú akosť, množstvo,
mieru a hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať technickým normám.

2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri preberaní tovaru a za vady, ktoré sa
vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Na tovar platí zákonná záručná doba 24
mesiacov. Záručná doba na zhotovený tovar na zákazku je 24 mesiacov. N použitý
tovar je záručná doba v trvaní 12 mesiacov.

3. Ak má tovar dlhšiu záručnú dobu, Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu pri
predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky
a rozsah tejto záruky.

4. Uvedená záručná doba platí pre Spotrebiteľov, nie podnikateľov, ktorí tovar kupujú
v rámci svojej podnikateľskej činnosti (nákup na IČO).

5. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim alebo treťou osobou
splnomocnenou v súlade s týmito VOP.

6. Ak o to Kupujúci požiada, Predávajúci mu vystaví záručný list. Ak to povaha veci
umožňuje, postačí namiesto záručného listu doklad o kúpe.

7. Po uplynutí záručnej doby zaniká právo Kupujúceho na reklamáciu tovaru.

8. Ak sa na kúpenom tovare vyskytne vada, je Kupujúci oprávnený uplatniť si práva za
chyby tovaru, t.j. reklamovať ho.

9. Predávajúci sa zaväzuje vyriešiť reklamáciu tovaru v lehote do 30 kalendárnych dní
po uplatnení reklamácie.

10. Kupujúci je povinný reklamovať vadu tovaru bezodkladne po tom, ako sa o vade
dozvedel. Pri osobnom odbere je Kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia
okamžite na mieste, dodatočné reklamácie spočívajúce v nekompletnosti tovaru, či
jeho mechanické poškodenie, nemusia byť dodatočnou reklamáciou akceptované.

11. Reklamáciu tovaru je potrebné nahlásiť písomne. Reklamáciu tovaru zašle Kupujúci e-
mailom na lutikobussiness@gmail.com alebo poštou na Lutiko, s.r.o., 065 45 Plavnica
437.

12. Oznámenie reklamácie musí obsahovať:
a. číslo objednávky (resp. číslo daňového dokladu k objednávke),
b. názov tovaru a jeho špecifikáciu,
c. presný popis vady,
d. ak nie je popis vady dostatočný, vyhotovenú fotodokumentáciu vady.

13. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Záruka
sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným mechanickým
opotrebením, znečistením tovaru, poškodením tovaru v dôsledku zanedbania jeho
údržby, na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia,
poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých
podmienkach.

14. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá Predávajúci za vadu, pre ktorú
bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité
veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej
dobe (záruka).

15. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, Kupujúci má právo na odstránenie vady
opravou alebo výmenou (§623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu
z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§624 Občianskeho zákonníka).
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru.
Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý
by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu
neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

16. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné
odstránenie. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote, t.j. v čo najkratšom
možnom čase, ktorý Predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo
výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a závažnosť vady.

17. Za odstrániteľné vady sa považujú vady tovaru, ktorých odstránením neutrpí ich
vzhľad, funkcia ani akosť.

18. Za neodstrániteľné vady sa považujú vady brániace riadnemu užívaniu tovaru.
V takomto prípade je Kupujúci oprávnený požadovať výmenu vadného tovaru za
bezvadný. Ak výmena nie je možná, môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy a žiadať
vrátenie uhradenej kúpnej ceny.

19. Zľava na tovare je poskytovaná vtedy, ak má tovar neodstrániteľné vady, ktoré však
nebránia riadnemu užívaniu tovaru. Pri určovaní výšky zľavy sa prihliada na rozsah
vád tovaru podliehajúceho reklamácii.

20. Pri neopodstatnenom výjazde k reklamácii má Predávajúci právo požadovať od
Kupujúceho poplatok vo výške nákladov spojených s výjazdom.

Odstúpenie od zmluvy

 

1. Odstúpiť od kúpnej zmluvy resp. objednávky môže Predávajúci, Kupujúci Spotrebiteľ.
Kupujúci Odberateľ, ktorý tovar nakupuje v súvislosti s podnikateľskou činnosťou,
nemá právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. O tom, či ide o nákup Kupujúceho
v súvislosti s podnikateľskou činnosťou rozhoduje uvedenie IČO v objednávkovom
formulári.

2. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak
a. tovar je vypredaný,
b. tovar je nedostupný,
c. ak výrobca tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil alebo zrušil výrobu,
prípadne zmenil cenu výroby tovaru,
d. z dôvodov vyššej moci,
e. ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré od neho možno spravodlivo
požadovať, nie je schopný dodať tovar v lehote určenej týmito VOP,
f. zjavnej chyby uvedenej pri tovare na e-shope www.lutiko.sk ,
g. v prípade platby na dobierku, ak sa objednaný tovar vrátil späť Predávajúcemu
po neúspešnom pokuse o jeho doručenie,
h. v prípade platby bezhotovostným prevodom, ak platbu od Kupujúceho
neobdrží do troch dní odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.


3. Predávajúci je povinný bezodkladne o dôvodoch odstúpenia od zmluvy informovať
Kupujúceho a ponúknuť mu možnosť náhradného plnenia alebo možnosť odstúpiť od
zmluvy.

4. Za platné odstúpenie Predávajúceho od kúpnej zmluvy sa považuje odstúpenie
prostredníctvom odoslaného e-mailu Predávajúcim na e-mailovú adresu Kupujúceho
uvedenú v objednávkovom formulári.

5. Ak sa kúpna zmluvy týka kúpy viacerých tovarov, Kupujúci má právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže
Kupujúci odstúpiť len ak od neho nemožno spravodlivo požadovať, že bude mať
záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

6. Kupujúci je povinný upovedomiť o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy
Predávajúceho, a to jednoznačným vyhlásením alebo doručením Formulára
Odstúpenie od zmluvy na e-mail lutikobussiness@gmail.com alebo poštou na Lutiko,
s.r.o., 065 45 Plavnica 437. Predávajúci je povinný bezodkladne potvrdiť prijatie
odstúpenia od kúpnej zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak
Kupujúci zaslal odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynula lehota na odstúpenie od
zmluvy.

7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej
strane. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa táto od začiatku zrušuje.

Osobitné poučenie spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy

 

1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa zákona č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov do 14 dní odo dňa prevzatia
tovaru bez uvedenia dôvodu, ak Spotrebiteľ objednávku uskutočnil prostredníctvom e-
shopu www.lutiko.sk . Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa,
kedy Spotrebiteľ alebo tretia osoba splnomocnená Spotrebiteľom v súlade s týmito
VOP, prevzala tovar. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred
začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

2. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:
a. tovar zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, t.j. tovar na
mieru,
b. rozbalené / prebalené matrace (z hygienických dôvodov),
c. tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.

3. Spotrebiteľ je povinný doručiť tovar v nepoužitom a nerozbalenom stave
s originálnym obalom na predajňu Predávajúceho alebo ju doručiť Predávajúcemu
prostredníctvom kuriéra s označením „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“, najneskôr
v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo
odmietnuť prevziať tovar od kuriéra zaslaný na dobierku. Kupujúci znáša náklady na
vrátenie tovaru Predávajúcemu.

4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré prekračuje rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.


5. Po odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu uhradenú kúpnu
cenu v zmysle kúpnej ceny. Kúpna cena bude Kupujúcemu vrátená do 14 dní odo dňa,
kedy bude Predávajúcemu doručený nepoužitý a nerozbalený tovar v originálnom
obale Kupujúcim. Platba bude vrátená na účet Kupujúceho, ktorý je povinný písomne
oznámiť Predávajúcemu, či už e-mailom o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej
zmluvy Predávajúceho, a to jednoznačným vyhlásením alebo doručením Formulára
Odstúpenie od zmluvy. Kúpna bude vrátená až po predložení dokladu o kúpe tovaru
a doručení nepoškodeného, nezmontovaného, originálne zabaleného tovaru
Predávajúcemu.

Ochrana osobných údajov

 

1. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci - fyzická osoba teda Spotrebiteľ je na účely
riadneho vybavenia a doručenia objednávky povinný oznámiť Predávajúcemu
v objednávke svoje meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, telefónne
číslo a e-mailovú adresu.

2. Spotrebiteľ vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné
plnenie kúpnej zmluvy.

3. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci - právnická osoba je na účely riadneho
vybavenia a doručenia objednávky povinný oznámiť Predávajúcemu v objednávke
svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ (ak mu bolo pridelené),
číslo telefónu a e-mailovú adresu.

4. Predávajúci poskytne Kupujúcemu, ktorého osobné údaje spracováva, v súlade
s GDPR, nasledujúce informácie:
a. identifikáciu Predávajúceho a jeho kontaktné údaje, v príslušných prípadoch
informáciu o štatutárnom orgáne Predávajúceho,
b. kontaktné údaje zodpovednej osoby,
c. účel spracovania osobných údajov, na ktorý je osobný údaj určený,
d. právny základ spracúvania osobných údajov,
e. ak spracúvanie osobných údajov prebieha na základe čl. 6 ods. 1 písm. f)
GDPR, oprávnené záujmy, ktoré Predávajúci alebo tretia strana sleduje,
f. okruh príjemcov resp. kategórie príjemcov osobitných údajov, ak existujú,
g. informáciu o tom, ak Predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej
krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
h. dobu uchovávania osobných údajov,
i. informácie o existencii práva požadovať od Predávajúceho prístup k jeho
osobných údajom a práve na ich opravu, vymazanie alebo obmedzenie
spracúvanie alebo práva namietať proti spracúvaniu osobných údajov, práva na
prenosnosť údajov,
j. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
k. informáciu o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo
zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzatvorenie z
kúpnej zmluvy,
l. informáciu o tom, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj
možné následky neposkytnutia údajov, informáciu o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.

5. Správcom osobných údajov podľa čl. 4 bod 7 nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ)2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov
a o voľnom pohybe týchto údajov (ďalej len „GDPR“) je obchodná spoločnosť Lutiko,
s.r.o., so sídlom 065 45 Plavnica 437, IČO: 52 580 806, DIČ: 2121072316, IČ DPH:
SK2121072316, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro,
vložka číslo 38806/P, kontaktné údaje: lutikobussiness@gmail.com (ďalej len
„správca“).

6. Osobné údaje sú všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej
osobe; identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo
alebo nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno,
identifikačné číslo, lokačné údaje, sieťový identifikátor alebo pomocou jedného alebo
viacerých faktorov, fyziologických, genetických, mentálnych, ekonomických,
kultúrnych alebo spoločenských.

7. Správca spracováva osobné údaje, ktorú mu poskytol Kupujúci alebo osobné údaje,
ktoré správca získal z objednávky.

8. Správca spracováva identifikačné a kontaktné údaje a údaje nevyhnutné na plnenie
kúpnej zmluvy.

9. Správca prehlasuje, že neposkytne osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem
prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru a zároveň okrem prípadov vyplývajúcich
z týchto VOP. Ďalej správca prehlasuje, že prijal všetky opatrenia, technické ako
i organizačné, k zabezpečeniu osobných údajov .

10. Správca vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje spracováva výhradne v súlade so
zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
Ďalej správca vyhlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené osoby.

11. Spotrebiteľ má právo kedykoľvek požiadať Správcu, aby jeho osobné údaje vymazal
z databázy.

12. Zákonné dôvody spracovania osobných údajov:
a. plnenie kúpnej zmluvy podľa čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
b. oprávnený záujem správcu na poskytovaní priameho marketingu (zasielanie
obchodných oznámení a newsletterov) podľa čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
c. súhlas Kupujúceho so spracovaním osobných údajov pre účely poskytovania
priameho marketingu (zasielanie obchodných oznámení a newsletterov) podľa
čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR v spojení s § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Zb.
o niektorých službách informačnej spoločnosti v prípade, ak nedošlo
 objednávke tovaru alebo služby.

13. Účelom spracovania osobných údajov je vybavenie objednávky Kupujúceho a výkon
práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a z nej vyplývajúceho zmluvného
vzťahu. Poskytnutie osobných údajov Kupujúcim je nevyhnutnou požiadavkou pre
uzatvorenie a plnenie kúpnej zmluvy, nakoľko bez poskytnutia osobných údajov nie je
možné uzatvoriť kúpnu zmluvu ani plnenie kúpnej zmluvy.

14. Zo strany správcu nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu
v zmysle čl. 22 GDPR. S takýmto spracovaním poskytol Kupujúci svoj výslovný
súhlas.

 

15. Správca uchováva osobné údaje po dobu:
a. nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu
(15 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu),
b. kým nie je súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu
odvolaný, najdlhšie 5 rokov, ak sú osobné údaje spracovávané na základe
súhlasu.

16. Pri podozrení, že osobné údaje Kupujúceho sa nespracúvajú v súlade s platnými
právnymi predpismi SR a GDPR, má Kupujúci právo podať sťažnosť Úradu na
ochranu osobných údajov SR, so sídlom: Budova Park one, Námestie 1.mája 18, 811
06 Bratislava.

17. Práva Kupujúceho za podmienok stanovených v GDPR:
a. právo na prístup k svojim osobným údajom podľa čl. 15 GDPR,
b. právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR
c. právo na výmaz osobných údajov podľa čl. 17 GDPR,
d. právo na obmedzenie spracovania osobných údajov podľa § 18 GDPR,
e. právo na prenosnosť údajov podľa čl. 20 GDPR,
f. právo podať námietku proti spracovávaniu osobných údajov podľa čl. 21
GDPR,
g. právo odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov.

18. Odoslaním objednávky prostredníctvom objednávkového formulára Kupujúci
potvrdzuje, že sa oboznámil s podmienkami ochrany osobných údajov a prijíma ich
v plnom rozsahu.

19. Správca je oprávnený tieto podmienky ochrany osobných údajov meniť. V prípade
zmeny podmienok ochrany osobných údajov je Správca povinný zverejniť nové
podmienky ochrany osobných údajov a zaslať ich na e-mailovú adresu Kupujúceho,
ktorá bola Správcovi poskytnutá.

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

 

1. V súlade s ust. § 5 ods. 1 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
a o zmene a doplnení niektorých zákonov týmto Predávajúci informuje Spotrebiteľa
o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch
ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom
na: lutikobussiness@gmail.com ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil
jeho práva.

3. Ak Predávajúci na takúto žiadosť neodpovie do 30 dní od jej odoslania alebo na ňu
odpovie zamietavo, má Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov.

4. Orgány alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-
spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-
sporov-1

5. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia
sporov RSO, ktorá je dostupná online:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=S
K

6. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa
týka len sporu medzi Kupujúcim – Spotrebiteľom a Predávajúcim. Alternatívne
riešenie sporu sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.

7. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, ktorých hodnota nepresahuje sumu 20
Eur. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu
poplatku na začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 Eur s DPH.

8. Každý Spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv
na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Po čas alternatívneho riešenia sporov
Spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme
rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má Spotrebiteľ právo
obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na
doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho
riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

Záverečné ustanovenia

 

1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať všeobecné obchodné podmienky,
reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho.

2. V prípade zmeny VOP a reklamačného poriadku, sa celý proces nákupu riadi
prostredníctvom týchto VOP a reklamačného poriadku, ktoré boli platné v momente
odoslania objednávky Kupujúcim.

3. V prípade, ak je akékoľvek ustanovenie týchto VOP alebo sa stane neplatným,
neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo
vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle
príslušných právnych predpisov samotná povaha takéhoto ustanovenia.

4. Tieto VOP sú k dispozícii v sídle spoločnosti Predávajúceho a zároveň sú zverejnené
na internetovej stránke Predávajúceho www.lutiko.sk .

5. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 09.01.2025 a plne nahradzujú
predchádzajúce VOP.